:: Tips Cinta ::


Cinta memerlukan pengertian, tanpanya tidak ada kata sejati dan tidak akan ada namanya cinta. Untuk mendapatkan cinta sejati tidak dalam waktu yang singkat, kecuali ada yang namanya permohonan bintang jatuh.

Berikut tips bagi anda yang sedang jatuh cinta.
  • Saling Memahami
  • Memahami kekurangan satu sama lain
  • Saling memaafkan
  • Mengerti bahawa di dunia ini tidak ada yang sempurna
  • Jangan meminta sesuatu yang berlebihan terhadap pasangan
Sebenarnya tips cinta sejati adalah bagaimana pasangan saling memahami kekurangan satu sama lain. Yang dimaksud kekurangan dalam hal ini, ialah apa yang paling mengecewakan dari pasangan dan anda sudah mampu meng-handle dan bersabar dengan kebiasaan pasangan kamu yang mengecewakan…
Itulah titik dimana cinta sejati mulai mekar…
Tapi tips cinta ini masih belum selesai, yang paling wajib diketahui oleh dua pasangan yang jatuh cinta adalah mengetahui kelebihan hubungan anda. Erti kelebihan disini adalah kebiasaan yang anda sukai dari pasangan anda/persamaan anda dengannya. Umpanya pasangan anda senang dengan muzik jazz, dan ternyata anda juga senang dengan muzik jazz. Itulah yang dimaksud dengan kebelebihan hubungan cinta sejati ini.
Dengan memiliki hobi atau kesukaan yang sama dengan pasangan, Ini akan memudahkan cinta sejati tumbuh. Rasa jatuh cinta anda akan selamanya tetap di level yang sama sampai ajal menjelang. Tidak ada yang dapat meruntuhkan cinta anda berdua. Dan tidak akan pernah putus walau dipotong oleh pedang paling tajam sekalipun
Jika anda seorang lelaki jadilah lelaki idaman wanita, jika anda perempuan jadilah wanita impian setiap lelaki
Jatuh cinta kepada seseorang walaupun orang itu bertepuk sebelah tangan adalah hal yang menderita. Tapi itu lebih baik daripada tidak pernah sekalipun merasakan cinta sejati. Dunia akan hambar seperti garam, Dan tidak akan seorangpun yang mengingatnya.



bLah..bLah..bLah..aBz suda ciTa

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..
Sila tinggalkan COMMENT anda di sini
SATU pun jadilah..hehehe